maandag 6 januari 2014

Presentatie inleefstage


Via onderstaande linken is het mogelijk mijn presentatie over de inleefstage te bekijken. 
Ik vertel eerst wat meer over mijn impressie van de inleefstage, gevolgd door een reflectie aan de hand van de functionele gehelen en tot slot beschrijf ik mijn visie op onderwijs.





http://screenr.com/pKTN   (deel 1)
http://screenr.com/9KTN   (deel 2)

Wegens heel wat technische problemen met de audio-opname heeft deze opdracht vertraging opgelopen, mijn excuses hiervoor.

6 opmerkingen:

  1. Beste Delphine
    In de ICT-les heb je geleerd hoe dat je een video in een blog insluit. Wil je dan ook de twee video's insluiten. Dit maakt je blog veel aantrekkelijker.
    Van harte dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Delphine
    Ik verneem dat je tijdens de inleefstage de lesgever als onderzoeken - innovator niet hebt aanschouwd. Ik nodig je even uit in je gedachten terug te gaan naar je ervaring met Cynthia. Cynthia neemt een enquête af bij de leerlingen om te haar werking te verbeteren ???? Wat denk je. Welke rol neemt zijn dan op?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Delphine
    Je droomt van de combinatie lesgeven en werken in de privé. Door de inleefstage heb je geleerd dat dit veel flexibiliteit van je zal vragen ... Sommigen zeggen ook dat de combinatie moeilijk is omdat je het gevoel hebt dat je nooit de zaken goed kan doen ... heb je hier al eens over nagedacht

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Delphine
    Je onderwijsvisie is verbreed? Wat bedoel je hiermee?
    Je drukt je onderwijsvisie uit in woorden - kan je deze koppelen aan de verschillende functionele gehelen? En leg deze koppeling eens voor jezelf uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Griet,
    Via een enquête bij de leerlingen neemt Cynthia inderdaad de rol van onderzoeker op zich. Ook dit is iets wat ik wil meenemen; op deze manier kan je ontdekken welke je leerlingen als sterkte en minder sterke punten ervaren. Het is wel belangrijk de reacties in perspectief te plaatsen en deze mee te nemen naar de volgende lessen. In het hoger onderwijs waar ik momenteel werk, wordt dit ook toegepast.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Griet,
    Ik denk dat de combinatie inderdaad ervoor kan zorgen dat je het gevoel hebt dat je niets echt goed kan doen. Je moet er ook over waken dat je je best blijft doen om betrokken te blijven. Echter, ik denk dat dit gevoel ook kan hebben als je parttime werkt in 2 verschillende scholen of 2 verschillende koepels. Hierbij is het voordeel uiteraard dat je wel fulltime de functie van leraar zijn uitoefent.
    Ik denk dat dit voornamelijk voor een grote uitdaging zorgt in de beginjaren van leraar zijn. Als je reeds langer leraar bent vermoed ik dat je uit een combinatie steeds meer voordelen kan halen.

    BeantwoordenVerwijderen